Är du vår nya administrativa assistent?

09.03.2022 kl. 10:22
Vi lediganslår en tjänst som administrativ assistent – deltid 50%

Vi söker en person som kan bistå verksamhetsledaren med administrativa uppgifter och som deltar i arbetsuppgifter relaterade till förbundets övriga verksamhet.

Arbetsuppgifterna består till stor del av kansliarbete som fakturering och uppdatering av medlemsuppgifter, samt att ha hand om vår interna och externa kommunikation. Ett viktigt arbete kommer att vara utvecklandet av förbundets interna arbetsprocesser.

Övriga arbetsuppgifter är att delta i arbeten relaterade till verksamheten och utgivningen av tidskriften Hembygden.

Vi söker dig som känner till hur föreningsfältet och museibranschen fungerar, har lämplig högskolexamen och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.

Vi förväntar oss att du besitter en god organisations- och samarbetsförmåga, är flexibel och ansvarsfull.

Finlands svenska hembygdsförbund (FSH) är en central- och intresseorganisation för de svenskspråkiga hembygds- kulturarvsföreningarna i Finland. Förbundet grundades år 1983 och fungerar som en sammanbindande länk mellan hembygdsföreningarna i Svenskfinland. Förbundet har 10 000 medlemmar fördelade på 121 medlemsföreningar. Förbundet ger ut tidskriften Hembygden som skickas till medlemsföreningarna och deras personmedlemmar.

Förbundets kontor finns i Vasa på Handelsesplanaden 10 D.

Anställningen är en tillsvidare anställning på 50%. Tjänsten tillträds 15.5.2022 eller enligt överenskommelse.

Ansökan med CV sänds per e-post före 6.4.2022 till Susanne Lagus, susanne.lagus@hembygd.fi, som också ger närmare uppgifter om tjänsten, tfn 040 1841 668.