Request edit access
Utveckling av Hembygden

Det här frågeformuläret görs för att undersöka läsarnas önskemål gällande Finlands svenska hembygdsförbunds tidning Hembygden som ges ut tre gånger per år. Vi på förbundet önskar få en inblick i läsarnas upplevelse av tidningen och vad som kunde förbättras. Vårt mål är att utvecklas i en riktning som engagerar läsarna och främjar hembygdsarbetet i Svenskfinland. Formuläret består av 15 frågor och tar ca 5 minuter att fylla i.
Vi önskar få in alla synpunkter ni har, både högt och lågt. Svaren används endast internt inom förbundet.
Formuläret är öppet att svara på tillsvidare.

Sign in to Google to save your progress. Learn more
1. Läser du Hembygden regelbundet?
2. Jag får Hembygden eftersom
Clear selection
3. Om du svarade 'Jag vet inte' på föregående fråga, skriv gärna ner dina kontaktuppgifter så tar vi kontakt och reder ut saken med dig.
4. Vilken hembygdsförening eller region kommer du ifrån?
5. Ser du fram emot en ny tidning i brevlådan?
Clear selection
6. Hur ställer du dig till en digital version av Hembygden?
Clear selection
7. Vilka inslag tycker du är intressanta i tidningen? (Du kan kryssa i flera alternativ)
8. Vilka inslag som fokuserar mera på nutiden och framtiden inom hembygdsverksamheten skulle intressera dig? (Du kan kryssa i flera alternativ)
9. Finns det någon typ av inslag du saknar i tidningen?
10. Har du övriga synpunkter om innehållet i tidningen?
11. Vad tycker du om omslagsbilderna på de senaste numren på en skala mellan 1-5?
Mycket dåliga
Mycket bra
Clear selection
12. Har din/dina hembygdsföreningar haft synlighet i tidningen?
Clear selection
13. Önskar du mer synlighet från din region i tidningen?
Clear selection
14. Om du svarade ja på föregående fråga, vilken region önskar du mer synlighet ifrån?
15. Skulle er hembygdsförening vara intresserad av att bjuda in personal från förbundet för att skriva en artikel om er? Skriv i så fall här nedan vilken ort, vad ämnet skulle beröra samt kontaktuppgifter.
Skulle du själv vara intresserad av att skriva för Hembygden?
Vi tar emot artiklar som rör hembygdsarbete och annat relevant för förbundet från skribenter ute i Svenskfinland.
Om du har en intressant historia att berätta, ta i så fall kontakt med oss på Hembygdsförbundet via e-post till forbundet@hembygd.fi
Om du har frågor kan du kontakta Susanne Lagus tfn 040 - 1841 668, eller på susanne.lagus@hembygd.fi
Submit
Clear form
Never submit passwords through Google Forms.
This content is neither created nor endorsed by Google. Report Abuse - Terms of Service - Privacy Policy